Την Αγία και Μεγάλη Τετάρτη, η Εκκλησία μνημονεύει την πράξη μεταμέλειας της πόρνης γυναίκας, η οποία άλειψε με μύρο τον Ιησού Χριστό. Ο κάθε άνθρωπος έχει την ευκαιρία, δια της μετανοίας να αξιωθεί του Αγιασμού.
Το πρωί τελείται η τελευταία ακολουθία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων. Στον Εσπερινό, που συνδέεται με την Ακολουθία, ψάλλονται αρκετά από τα τροπάρια που ακούστηκαν χθες βράδυ, στον όρθρο της Μεγάλης Τετάρτης και διαβάζεται η ευαγγελική περικοπή του γεγονότος στο σπίτι του Σίμωνα του λεπρού∙ η πράξη της περιθωριακής γυναίκας, η οποία έγινε την Τετάρτη, πριν το εβραϊκό Πάσχα.
Ενώ η γυναίκα εκδηλώνει τη μετάνοια για τις πράξεις της και με σφοδρότητα επιστρέφει στο αρχαίο κάλλος εν Χριστώ, ο Ιούδας προετοιμάζει την προδοσία του Διδασκάλου. Με ταπείνωση η πρώην πόρνη γυναίκα διείδε την παρουσία του Σωτήρα Χριστού, εντούτοις ο μαθητής, παρά την τριετή εμπειρία του στο περιβάλλον του Ναζωραίου, μελετά την εξαγορά του ατίμητου. Αιτείται τριάντα αργύρια ως αντιμισθία της προδοσίας του Διδασκάλου του.
Η νηστεία της Τετάρτης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, πλην των εβδομάδων που εορτάζουμε χαρμόσυνα γεγονότα (όπως Χριστουγέννων, Πάσχα, Πεντηκοστής) είναι μία άσκηση των πιστών, για να διατηρούν στη μνήμη τους την προδοσία του θεανθρώπου Λυτρωτή από τον προδότη μαθητή Του και την απόφαση για τη θανατική καταδίκη του Ιησού.
Σήμερα το απόγευμα μαζί με τον όρθρο της Μεγάλης Πέμπτης, δηλαδή την ακολουθία του Νιπτήρα, κατά τον οποίο ο Διδάσκαλος Ιησούς έπλυνε τα πόδια των μαθητών, τελείται και το ιερό Μυστήριο του Αγίου Ευχελαίου προς αγιασμό των πιστών, πέρα από τις περιπτώσεις εκείνες που καλείται ο ιερέας, ένεκα έκτακτης ανάγκης, σωματικής ή ψυχικής ασθένειας, να το τελέσει προς ανακούφιση των πιστών.
Η μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας παρέχει στους μυημένους, δηλαδή τους πιστούς, όλα τα αναγκαία εφόδια για την αντιμετώπιση των δυσκολιών και των δοκιμασιών της ζωής τους, ανεξάρτητα από τον πρότερο βίο ή τις οποιεσδήποτε αποφάσεις και πράξεις τους.
Παραμένει τεκμήριο της συγχώρεσης και της αγάπης του Ιησού Χριστού η συμπεριφορά των μαθητών Ιούδα του Ισκαριώτου και Πέτρου. Ο μεν Ιούδας μετά την προδοσία, ένεκα εγωισμού και στενοκαρδίας, δεν πλησιάζει το Σωτήρα του κόσμου μεταμελημένος. Ο δε Πέτρος, μετά την προδοσία του Διδασκάλου, είναι βέβαιος για την αμετακίνητη αγάπη του Χριστού και μεταμελημένος αποκαθίσταται στο αποστολικό αξίωμα. Απομένει στον κάθε άνθρωπο η ελεύθερη επιλογή, η απόφαση και η κίνηση είτε προς το σκότος, την απώλεια, είτε προς το φως, την αλήθεια και τη σωτηρία.
Πηγή: www.orthodoxtimes.gr