Δεν υπάρχουν σχόλια

Η Σύναξη των Ασωμάτων

Κάθε χρόνο στις 8 Νοεμβρίου η Εκκλησία μας τιμά τους αρχαγγέλους Μιχαήλ Γαβριήλ και γενικά όλους τους αγγέλους.

Οι άγγελοι είναι πνευματικά δημιουργήματα του Θεού, τα οποία έχουν ως αποστολή να δοξάζουν τον Δημιουργό τους, να ανακοινώνουν στους ανθρώπους το θείο θέλημα και να εκτελούν τις θείες βουλές. Την ύπαρξη των αγγέλων μαρτυρεί τόσο η Αγία Γραφή (Παλαιά και Καινή Διαθήκη), όσο και η εκκλησιαστική παράδοση. Άγγελοι ήταν και οι δαίμονες, οι οποίοι εξέπεσαν από την αρχική τους θέση, επειδή παρέβησαν τις εντολές του Θεού.

Για τον χρόνο δημιουργίας των αγγέλων δεν υπάρχουν μαρτυρίες από την Αγία Γραφή. Οι περισσότεροι από τους Πατέρες της Εκκλησίας (Γρηγόριος ο Θεολόγος, Ιωάννης ο Δαμασκηνός κ.α.) δέχονται ότι οι άγγελοι υπήρχαν προτού δημιουργηθεί ο υλικός κόσμος.

Ως προς τη φύση των αγγέλων, οι εκκλησιαστικοί Πατέρες διδάσκουν ότι οι άγγελοι έχουν σώμα λεπτό, αιθέριο και άφθαρτο (Τερτυλλιανός, Ωριγένης, Μέγας Βασίλειος, ιερός Αυγουστίνος, Γρηγόριος ο Θεολόγος) χωρίς, όμως, να παύουν να είναι ασώματες και νοερές φύσεις, απρόσβλητες, όμως, από τις αλλοιώσεις που παθαίνει το ανθρώπινο σώμα, τη φθορά και τον θάνατο.

Ο αριθμός των αγγέλων είναι αναρίθμητος. Η Αγία Γραφή αναφέρει «μυριάδες μυριάδων και χιλιάδες χιλιάδων αγγέλων». Μόνο τέσσερις αναφέρονται ονομαστικά. Πρόκειται για τους αρχαγγέλους και ταξιάρχες Μιχαήλ, Γαβριήλ, Ραφαήλ και Ουριήλ.

Σύμφωνα με τα έργα που αποδίδονται στον Διονύσιο τον Αρεοπαγίτη, οι άγγελοι χωρίζονται σε τρεις τάξεις και εννέα τάγματα, ιεραρχικά διατεταγμένα: Σεραφείμ, Χερουβείμ, Θρόνοι. Κυριότητες, Εξουσίες, Δυνάμεις. Αρχές, Αρχάγγελοι, Άγγελοι.

Ο Μιχαήλ και ο Γαβριήλ είναι οι πιο γνωστοί από τους αρχαγγέλους και Ταξιάρχες.

Ο Μιχαήλ θεωρείται φύλακας άγγελος του ιουδαϊκού λαού και του νέου Ισραήλ, δηλαδή του χριστιανισμού. Κατά την αποστασία του Σατανά, όταν ο Μιχαήλ είδε την πτώση του, κάλεσε τις ουράνιες δυνάμεις και αφού αναφώνησε το «πρόσχωμεν», ύμνησε με τους άλλους αγγέλους τον Θεό.

Ο αρχάγγελος Γαβριήλ αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη να αναγγέλλει τον χρόνο του ερχομού του Μεσσία. Στην Καινή Διαθήκη το όνομά του αναφέρεται μόνο στο Ευαγγέλιο του Λουκά. Εδώ προλέγει στον Ζαχαρία τη γέννηση του Ιωάννου του Προδρόμου, αναγγέλλει στην Παναγία τη γέννηση του Χριστού από Εκείνη και αποστέλλει τους ποιμένες τη νύχτα της γέννησης του Χριστού στη Βηθλεέμ, για να δουν και να προσκυνήσουν τον γεννηθέντα σωτήρα του κόσμου.

Προσθήκη σχολίου